© Copyright Virserums sportfiskeklubb 2002-2024

Klubbvatten: Lysegöl!

Nedan kan du läsa mer om Lysegöl. Dygnsfiskekort krävs och kan lösas mellan 1/5-31/3 Pris: Se prislista.  Barn under 15 år fiskar på målsmans fiskekort. Max 2 fiskar/dygnskort Ungdomar ej fyllda 18 år kan köpa dygnskort gällande max 1 fisk Pris: Se prislista.  Medlem kan lösa årskort, detta gäller 1/5-31/3. Max 2 fiskar/dygn eller max 8 fiskar/kalendermånad.  Pris: Se prislista.  Fiskekortsförsäljare! GULF (Virserums Bilservice) tel:0495-304 53 (OBS!Endast kontant betalning) Köp fiskekort på nätet, klicka på iFiskeloggan! Viktiga regler i Lysegöl! - Fiskekortet är personligt och skall alltid medtagas och bäras synligt - Vid kontroll av fiskekort av tillsynsperson ska identitet kunna styrkas med giltig legitimation - Allt mete förbjudet, endast spinnfiske och flugfiske är tillåtet - Jigg och agnade krokar är förbjudet - All användning av huggkrok är förbjudet - Vintertid är pimpelfiske tillåtet, ej ismete! - Vid pimpelfiske från is får naturliga beten användas typ räka, mask. OBS! Bara vid pimpelfiske! - Endast 1 spö per fiskare får användas - Båt är inte tillåtet att använda - Fångstbegränsning: 2 fiskar/dygn/dygnskort - Fångstbegränsning ungdomskort: 1 fisk/dygn/dygnskort - Fångstbegränsning årskort: 2 fiskar/dygn eller max 8 st/kalendermånad - Ingen catch & release tillåten - Fångst skall registreras i pärmen vid info-tavlan Vad finns det för fisk i Lysegöl? Regnbågslax mellan 0,7 kg till ca 4 kg, strax före och efter vår tävling "Superbågen" kan fisk på 6-8 kg förekomma. Det släpps, beroende på fångststatistiken, kontinuerligt i nya regnbågar över hela säsongen. Därför är det viktigt att all fångst registreras i pärmen vid sjön Övrigt Lysegöl! - Bra parkeringsmöjligheter - Grillplats finnes - Fina bryggor och fiskeplatser Hur hittar jag dit? Lysegöl ligger precis bredvid väg 23 ca 5 km söder om Virserum. Vägskylt och parkering finns.

Virserums Sportfiske Klubb